Duik onder in de kelders van de voetbalwereld; vergeten voetballers, nutteloze weetjes, fotoreportages, legendarische clubs, straffe verhalen en de Foota Morgana opdrachten...

maandag, november 10, 2008

Vanderlei Luxemburgo en zijn roze hemd...

In 2006 werd ex-Braziliaans bondscoach en ex-Real Madridtrainer Vanderlei Luxemburgo 60 dagen geschorst omdat hij tijdens een wedstrijd van zijn team Santos de scheidsrechter een homo had genoemd.
Luxemburgo verklaarde (en we citeren):
"Elke keer als hij een fout floot, keek hij hitsig naar mij. Eigenlijk staarde hij gewoon de hele match naar mij. Ik ben geen homo en het kan me niet schelen wat de ref allemaal prettig vindt, maar ik weet wel dat ik niet bij elk fluitsignaal mentaal uitgekleed wil worden. Misschien vond hij mijn roze hemd wel mooi."



::Bart::