Duik onder in de kelders van de voetbalwereld; vergeten voetballers, nutteloze weetjes, fotoreportages, legendarische clubs, straffe verhalen en de Foota Morgana opdrachten...

donderdag, november 29, 2007

Patje Boem Boem...

Patrick Goots heeft na 24 seizoenen zijn 400ste officiële goal in de nationale competitie gescoord. De 41-jarige spits van Mol-Wezel scoorde twee keer tegen Bocholt. "Het waren vandaag mijn 399e en 400e officiële goal in nationale, maar als ik zoals Romario ook mijn goals in oefenmatchen en zo had meegeteld, dan zat ik nu zeker al aan 800 doelpunten", zei hij aan Sporza. "Twee jaar geleden heeft een krant een lijst met mijn goals gepubliceerd. Sindsdien heb ik zelf geteld. Ik denk dat weinig Belgen beter doen. Erwin Vandenbergh scoorde veel, maar enkel in eerste", zei Goots.



Patrick Goots (10 april 1966, Mol) scoorde 158 goals in de Belgische eerste klasse en werd meermaals topscorer in tweede en derde klasse.
Hij maakte op 16-jarige leeftijd in Derde Klasse zijn debuut bij KFC Dessel Sport. In 1986 trok hij naar Lommel SK, waarmee hij naar Tweede promoveerde. Hij werd uiteindelijk prof bij Beerschot in 1988. Daarna speelde hij voor KV Kortrijk (1990-91), KRC Genk (1991-94), KSK Beveren (1994-96), Sint-Truidense VV (1996-97), KFC Turnhout (1997-99), Antwerp FC (1999-2003) en KV Mechelen (2004-06). In 2006 beëindigde hij zijn profcarrière, maar hij bleef dus wel voetballen bij vierdeklasser KFC Racing Mol-Wezel.

Patrick Goots staat bekend op het veld als een echte opportunist,voor wie het kleinste gaatje genoeg is om meteen uit te halen. Daaraan dankt hij zijn bijnaam , 'Patje Boem Boem'. Zijn hard rock looks (lange haren en een oorring) geven hem een uniek karakter op het veld. Tot zijn grote spijt heeft hij nooit de kans gekregen om bij een topclub te spelen,al stond hij er naar eigen zeggen wel enkele keren dicht bij.
In zijn vrije tijd is hij trainer van FC De Kempenzonen.

::Sven::