Duik onder in de kelders van de voetbalwereld; vergeten voetballers, nutteloze weetjes, fotoreportages, legendarische clubs, straffe verhalen en de Foota Morgana opdrachten...

maandag, mei 28, 2007

Anekdote van Bobby Robson...

In 'Tot ziens, maar niet vaarwel', de autobiografie van Bobby Robson staan een aantal zeer leuke anekdotes.
Wij hebben er eentje voor U uitgekozen.
De anekdote speelt zich af op het WK86 in Mexico, Robson is op dat moment bondscoach van Engeland.



Opgelucht dat we Polen met zoveel overwicht hadden verslagen, gingen Don Howe en ik op weg naar Monterrey om Spanje te bekijken. Tien minuten voor de aftrap klommen Don en ik de trap van de tribune op en hoorden een overweldigend applaus. Ik nam aan dat de Spanjaarden voor ons klapten nadat ze ons Polen met 3-0 hadden zien verslaan. Dus zuchtte ik eens diep en voelde de warme gloed van de bijval. Wat ik niet doorhad was dat Placido Domingo, de grote operazanger, achter mij de trap op kwam. De Spaanse vips wisten helemaal niet wie ik was. Gelukkig had ik de verleiding weerstaan om naar hen terug te wuiven als een zegevierende keizer...

bron: 'Tot ziens, maar niet vaarwel' Mijn autobiografie. Bobby Robson
uitgeverij vip Utrecht 2006

::Bart::